HTML

All summer long

2010 nyár: ismét munka egy gyerektáborban az Egyesült Államokban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • mamsi: Sziasztok Királynök szuper!! Kivánok sok szép kirándulást egy felejthetetlen nyarat és nekünk sok... (2010.07.27. 04:29) Love, peace, WOODSTOCK
  • bsteve: Sok-sok vidámságot az úthoz, s ha már írtad, hogy a foci vb a legizgalmasabb, akkor mutatok valam... (2010.07.08. 10:43) Let's Go Holland!!
  • mamsi: Szia Petrám! nagyopn jók a bejegyzéseid mindig lesem. Most Hévizen szereztél vele örömet. A képe... (2010.07.01. 18:14) Az utolsó gyerekmentes napok
  • mamsi: Nagyon örülök a képeknek már van ismerősöm rajta.! No erre az első 10 napra panasz nem lehet. (2010.06.24. 05:04) Day off és képek
  • mamsi: Pörinél vagyok és együtt lestük a tengerentuli " hireket " Jó strandolást amig van jó időtök. Fut... (2010.06.20. 09:37) Valami nagyon jónak a kezdete

Linkblog

2009.06.18. 17:17 kepetra

Pár szó a munkáról és hogy valójában mit is eszünk...

Sziasztok!

Már megint írok..tudom mindenki azt gondolja hogy huu mennyi időm van és hogy itt ülök a gép előtt állandóan – de nem. Éppen zuhog az eső és semmit nem lehet csinálni. Mindenki dolgozik csak a konyhásoknak van most pihi. De ez az eső már nagyon idegesítő.  De azt képzeljétek el, hogy tegnap este rákezdte és azóta folyamatosan, semmi megállás. Már minden tiszta víz. A fűbe lehetetlenség ,menni mert vizes árkok keletkeztek. A szobában semmi fűtés nincs (mert minek is) és annyira hideg volt este hogy azt hittem megfagyok. 1 pokrócunk van meg egy lepedő vastagságú takaró. De holnapra már elkérem az egyik fiú pokrócát, ők úgyis hoztak hálózsákot. Reggel mire átértünk a bunk-ból a konyhába olyan szinten eláztunk hogy huu:D Még jó hogy van egy jó kis esőkabátom. Az emberek nagy része kukászacskókba bújva rohangál. Nagyon vicces. Egyébként már kezdem megszokni a konyhai melót. Egyre több a dolog ami jó mert az a legidegesitőbb amikor állunk és nézünk magunk elé mert nem kell semmit csinálni. Ricky már kétszer is kiküldött a placcra adagolni a kaját. Most még menzaszerű a kiszolgálás. Majd ha a gyerekek itt lesznek más lesz a rendszer. De én  azt szeretem legjobban ha kint vagyok. Lehet beszélgetni minden staffossal akinek adom a kaját És persze mindenki aranyos. kérdezgetik hogy hogy vagyok  meg viccelődnek. A konyha az ugye úgy épül fel hogy van 6 főnök akik mint később kiderül, jamaikaiak. De ezt ott nem szabad mondani. Hát ezért beszél némelyik furcsán. De most már egyre jobb viszonyba vagyok velük. Már tudják többen is a nevemet ami nagy szó hiszen vagyunk egy páran. Egész munka alatt az ő zenéjük szól. Szerintem el tudjátok képzelni…olyan igazi reggea. De nagyon hangulatos. ÉS ők is gyakran elkezdenek mozogni rá munka közben. Szerintem nagyon meg fogom szeretni ezt a zenét a 2 hónap alattJ Egyébként az összesnek kicsit furcsán vörös a szeme…meg néha a távolba merednek és szét vannak esve. A fiúk állítják hogy ez nem véletlenül van:D Én nem foglalok állást. Csinálják ami jól esik nekik:D  A kitchen staffba egyébként van 2 török srác (Ali és Barkaj-tuti nem így írják:D – akik testvérek) akkor pár mexikói ( José, Rafael, Alejandra, Delma…a többire nem emlékszem:D) van 2 cseh (Lucy és egy srác) és vagyunk mi magyarok – elég nagy számban. Egész jól összejött már a csapat. Nagyjából mindenkit ismerek már. Kár hogy jövö héten szétszednek minket, mert valójában ez két tábor – Chipinaw és Silver Lake – de egy területen, de attól még van 2 külön konyhája. Én remélem Chipinawba maradok (de ezt úgyis Ricky dönti el…)

De most  egy kicsit a kajáról. A napokban tudtam meg Alitól (ő már volt itt többször) hogy kóser kaja van ebbe a táborba. És mindenki csodálkozott hogy miért is? És akkor így Ali meglepődve megkérdezte hogy ti nem is tudtátok hogy ez egy zsidó tábor? Hogy csak zsidó gyerekek lesznek??

Mi meg csak néztünk….hát  ezt nekünk senki se mondta. Nekem személy szerint nincs problémám vele, de szerintem a többieknek se – csak azért szólhattak volna. De ami érdekes hogy egy csomot beszélgettem Alival hogy tulajdonképpen akkor milyen is ez a kóser kaja? Tudom hogy szégyen de nem nagyon tudtam eddig. Felvilágosított hogy vannak ilyen szabályok pl hogy húst sose adunk majd sajttal (szóval a cheeseburgert azt elfelejthetem a nyárra:D) meg hogy szombatonként mindig füstölt halat esznek majd a gyereket. Meg a húsok elkészítési módja is más. Meg mutatta hogy pl a a tej amit dobozokba az asztalokra teszünk az is kóser. Van rajta egy U betű ami ezt jelzi. És csak ilyen kaják vannak az egész konyhában. Utána elkezdtem nézegetni a csomagolt dolgokat és tényleg. Mindenen ott volt az U betű. Még a chocapic szerű műzlin is. Például egyik nap legnagyobb meglepetésemre az ebéd tészta volt meg mellé ilyen fél kruplik. Mintha két köretet adtak volna egymás mellé. És így álltunk hogy most hol van a hús?:D:D Egyébként meg lehet szokni ezeket a fajta ételeket is. Bár aki nagyon válogatós az nem jöjjön ilyen táborba.(tudom hogy most a családom otthon nevet magában hogy ezt én mondom, de higgyétek el…itt én nem számítok annakJ)

Hát a kajáról úgy nagyjából ennyit, bár ha lesz valami érdekes akkor azt leírom.

Jah és ma este staff party lesz és viszek fényképezőt úgyhogy nemsokára már az embereket is meg tudom mutatni.

Petra

 

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kepetra.blog.hu/api/trackback/id/tr201193716

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marta1214 2009.06.18. 18:26:56

hahó itt a mama. Apörével olvastuk a konyhai szokást.Egyél rendesen jó az a kóser kaja egészséges.Le ne foggyál és irj csak irj !!!!!Puszi és ölelünk várjuk a buli képeket.

Ágiii :) 2009.06.18. 23:46:45

Istenem...:D (reagálás az előző kommentre:) Így van Pötyi, egyél csak, most nincs 90 napozás...:D
Kíváncsi vagyok a többiekre én is, majd rakd a képeket!
Na inkább majd írok iwiwen, mert ide mindig túl sok mindent akarnék...:D
pusszka szercsi

Espana-girl/alias_Margit 2009.06.19. 17:30:45

Szia,
majd küldök egy kis napot itt van bőven;) Tök jó lehet ilyen vegyes társaságban, azokat a jamaikaiakat szívesen megismerném:DA kaja..hát igen:)
Várom a bulis képeket:))
süti beállítások módosítása