HTML

All summer long

2010 nyár: ismét munka egy gyerektáborban az Egyesült Államokban.

Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

• mamsi: Sziasztok Királynök szuper!! Kivánok sok szép kirándulást egy felejthetetlen nyarat és nekünk sok... (2010.07.27. 04:29) Love, peace, WOODSTOCK
  • bsteve: Sok-sok vidámságot az úthoz, s ha már írtad, hogy a foci vb a legizgalmasabb, akkor mutatok valam... (2010.07.08. 10:43) Let's Go Holland!!
  • mamsi: Szia Petrám! nagyopn jók a bejegyzéseid mindig lesem. Most Hévizen szereztél vele örömet. A képe... (2010.07.01. 18:14) Az utolsó gyerekmentes napok
  • mamsi: Nagyon örülök a képeknek már van ismerősöm rajta.! No erre az első 10 napra panasz nem lehet. (2010.06.24. 05:04) Day off és képek
  • mamsi: Pörinél vagyok és együtt lestük a tengerentuli " hireket " Jó strandolást amig van jó időtök. Fut... (2010.06.20. 09:37) Valami nagyon jónak a kezdete

Linkblog

2009.10.07. 00:41 kepetra

Augusztus 31 - Szeptember 02. : Las Vegas

San Francisco-ban kicsit megváltoztattuk az eredeti tervet. Ugye úgy vot hogy 4-en megyünk. De közbe csatlakozott hozzánk Zsuzsi egy régi barátja Dani és egy angol csajszi: Amy. Szóval egy nagy hat személyes autót béreltünk és hétfőn reggel elindultunk SF-ból Las Vegas felé. Úgy terveztük be az utat hogy a Golden Gate hídon át tudjunk hajtani. Hát eléggé feelinges volt reggel tiszta ködben a híd:P Volt GPSünk úgyhogy ez megkönnyítette végig az utazást. A terv az volt hogy valamikor délután odaérünk a Yosemite nemzeti parkba és ott vagyunk estig, majd sötétedés után elindulunk és reggelre oda érünk a Death Valleybe. Sajnos az erdőtüzek keresztbe húzták a számításainkat és le volt zárva az az út amin szerettünk volna menni. Ezért egy nagy kerülővel tudtuk csak megközeliteni a Yosemite Valleyt (ez a leghíresebb része a parknak és negyon szép - állitolag). Persze ez a kerülő elég sok időbe került úgyhogy mire odaértünk pont besötétedett. Újratervezés - gondoltuk ott alszunk egy parkolóban a kocsiban, reggel felkelünk megreggelizünk a völgyben majd továbbindulunk. Sajnos ez sem jött össze mert van egy törvény Amerikába  hogy nem lehet a kocsiban aludni. Tudtunk erről de gondoltuk csak nem jön senki. Hajnali egykor arra keltem hogy iszonyat erős fény világit a szemembe. Jöttek a parkőrök meg egy rendőr. Kérték az utlevelet meg mondták hogy el kell mennünk innen. Nem volt semmi gáz csak megint ujra kellett tervezni. Mivel mindenki még félig aludt arra jutottunk hogy elindulunk valamerre és majd lesz valami. Végül elmentünk egy egy órányira lévő helyre ahol mammutfenyők vannak, kerestünk egy eldugodtabb helyet és aludtunk tovább reggelig.

Reggel megnéztük a fenyőket aztán indultunk a Death Valleybe. Már nem volt időnk arra hogy visszamennyünk a völgyhöz. Úgyhogy ide is vissza kell majd jönni egyszer:)  7-8 óra sivatagi utazás után megérkeztünk a Death Valleybe ami szintén egy nemzeti park - egy hatalmas sivatag. Köves, sziklás sivatag. Egy helyen kiszálltunk fényképezkedtünk - nagyon szép volt körülöttünk a nagy semmi.

Kellemes lehet ilyen helyen lerobbanni. Több órás út és sehol egy benzinkút, vagy valami civilizáció. Csak néhány autó. Nem sokáig sétáltunk az autón kívül – túl meleg volt és persze várt már ránk Vegas. Este 8-ra már ott is voltunk. Hihetetlen hogy a sivatag kellős közepére felhúztak egy ilyen várost. Pálmafák, növények - szépen ki van építve. De semmi sem volt ott természetes és iszonyat forróság volt. Nem lehetett megmaradni kint 10 percnél tovább. Becsekkoltunk a hotelünkbe ami iszonyat jól nézett ki. Kb fele annyi volt a szállás ebben a kb 3-4 csillagos hotelben mint a lerobbant hostelben SF-ban:D Vicces. A szoba elfoglalása után az első utunk a medencéhez vezetett. Egy kis úszás után kicsíptük magunkat majd irány a város. Las Vegas-ban tulajdonképpen egy utca van (strip - Las Vegas blvd) ahol ott van az összes hotel amit érdemes megnézni, meg minden látványosság. Ebbe az utcába járt ingyen busz a hotelünkből. Az aznap esténk meg következő napunk ezzel az utcáva telt.Sétálgattunk, bementünk a hotelekbe, megnéztük belülről a kaszinókat...stb.Most itt csak leirom milyenek voltak. Nekem ez különösen érdekes volt hiszen ezt tanulom. Az utca elején volt az úgynevezett Stratosphere. Ez egy hatalmas torony volt (350 méter magas). A tetején egy vidámparkkal. Persze második este felmentünk. Én csak egyik játékot próbáltam ki a 3-ból, de iszonyat jó volt. Olyan volt hogy beültünk egy ilyen polipkar szerű akármibe és az kivitt a város fölé és ott pörgetett össze vissza.

Olyan érzés volt mintha szálltam volna. Egy fél évvel ezelőtt otthon voltam egyik délután és a travel csatornán egy órás műsor volt LAs Vegasról. Ott mutatták ezt a tornyot és a riporter be is ült és ki is próbálta. Akkor meg is fogadtam hogy én ebbe biztos hogy felülök, kipróbálom:) Ennyi volt - pipa:D Egyébként a látvány hihetetlen volt a toronyról - a kivilágított Vegas a sivatag közepén.

Az Strip tele volt szebbnél szebb luxushotelekkel. Majdnem mindegyikben jártam. Mindenhol hatalmas kaszinó az aljában (ahova elvileg nem mehettem be mert 21 alatt vagyok, de az ID-t csak akkor kérték ha játszani akartam - úgyhogy bent sétálgattunk). Bevásárlóközpont is volt mindegyik hotelben ilyen boltokkal mint Gucci, Dior vagy Ralph Lauren. Voltak különleges és világhíres hotelek is amiben jártunk. Az egyik kedvencem a Bellagio volt.

Biztos hallottatok már róla. Ez az a hotel ami előtt van az a hatalmas szökőkút és minden fél órában koreografált vízjáték zenével. Hát az se volt semmi. Felvettem videóra. A vízsugarak úgy táncoltak a zenére mintha táncosok lettek volna. Aztán a másik kedvencem a Velence hotel volt.

Ott konkrétan felépitették Velencét: Rialto hid, Sóhajok hídja, lehetett gondolázni. Olyan volt mintha gyorsan Olaszországba repültünk volna. Félelmetes:) Volt Párizs hotel is Eiffel toronnyal, Diadalívvel.

Annak a belseje konkrétan olyan volt hogy a mennyezetre ég volt festve és a falán meg házak voltak. Macskaköves utcák és kis éttermek - a hotel belsejében. Megint csak félelmetes:) Voltam a Circus Circus nevű hotelben ahol egy fedett vidámpark van a hotelben - hullámvasúttal meg mindennel ami kell.

New York New York hotel: Ott volt előtte kicsiben a Szabadság szobor, átsétáltunk a Brooklyn hídon megint és láttuk az Empire State Buildinget is.

A hotel körül volt egy hullámvasút is ami úgymond körbevitt rajta. Persze olyan adrenalinos volt ördöghurokkal meg mindennel ami kell. Persze én kipróbáltam mert miért is hagytam volna ilyet ki? Az nem én lennék:D Volt egyébként még Róma (Ceasar’s Palace – aki látta a Másnaposok című filmet), Közel Kelet, Egyiptom és meseország témájú hotel - csak hogy párat említsek. Hihetetlen ez a város. De 2 és fél nap bőven elég volt rá. Aki nem akar kaszinózni annak nem érdemes több napot itt lennie hiszen olyan sokminden nincs. De hát ugye ide mindenki azért jön hogy megnyerje a Jackpotot - kivéve engem. Egyátalán nem hozott lázba az hogy játsszak. Minek költsem ilyenre az amúgy sem túl sok pénzem. Hát így telt 2 és fél nap Vegasban...Egyik  este összefutottunk a hotelben pár chipinaw-os ismerőssel. 1 magyar párral akik Mexikóból jöttek, meg Aliékkal ők Miamiból. Ők mutatták nekünk hogy a szálloda éttermében ha befizetsz egy összeget (nem volt drága - 8 dollár) annyit vacsizhatsz amennyit akarsz. Ez az úgynevezett 'All you can eat'. Hát persze benne voltunk hisz hiányzott már a jó meleg kaja. Huu ne tudjátok meg menniyt ettem. 2 teli tányér: hal, csirke, saláta, köret....minden amit el tudtok képzelni. Aztán egy tál desszert. Muszáj volt enni:D Ott ültünk kb 2 órán keresztül és vártuk hogy lemennyen a kaja hogy jöjjön a következő kör. Nagyon vicces volt. Mindenki olyan rosszul volt már a végén:D Az biztos hogy nagyon jót aludtam aznap este.

Ez a város sem véletlenül szerezte hírnevét. Nem véletlenül vonz ennyi embert. Amire az emberi fantázia képes az itt megtalálható és amit az ember akar azt itt megkaphatja...de ne felejtsük el:

’What happens in Vegas, stays in Vegas.’

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kepetra 2009.10.09. 09:52:28

Még mindig szuper a stílus és a történet.Puszi anya