HTML

All summer long

2010 nyár: ismét munka egy gyerektáborban az Egyesült Államokban.

Naptár

22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

• mamsi: Sziasztok Királynök szuper!! Kivánok sok szép kirándulást egy felejthetetlen nyarat és nekünk sok... (2010.07.27. 04:29) Love, peace, WOODSTOCK
  • bsteve: Sok-sok vidámságot az úthoz, s ha már írtad, hogy a foci vb a legizgalmasabb, akkor mutatok valam... (2010.07.08. 10:43) Let's Go Holland!!
  • mamsi: Szia Petrám! nagyopn jók a bejegyzéseid mindig lesem. Most Hévizen szereztél vele örömet. A képe... (2010.07.01. 18:14) Az utolsó gyerekmentes napok
  • mamsi: Nagyon örülök a képeknek már van ismerősöm rajta.! No erre az első 10 napra panasz nem lehet. (2010.06.24. 05:04) Day off és képek
  • mamsi: Pörinél vagyok és együtt lestük a tengerentuli " hireket " Jó strandolást amig van jó időtök. Fut... (2010.06.20. 09:37) Valami nagyon jónak a kezdete

Linkblog

2009.09.19. 22:50 kepetra

Aug 28-29-30 : San Francisco

Péntek reggel már hajnalban felkeltünk. Igaz hogy a gépünk csak 11kor indult de 5 órával előbb el kellett indulni hogy időben ott legyünk. Kb másfél óra volt mire a hostelből ott voltunk JFK-n. Aztán nagy nehezen sikerült megtalálni a terminált ( összesen 8 van ott). A becsekkolás se volt egyszerű mert self service volt ami azt jelentete hogy egy gépnél kellett magunknak megcsinálni. Végül egy kedves hölgy segitségével megkaptuk a baszállókártyát. Elég jó ez a self service mert kiválaszthattuk hol akarunk ülni, sokkal gyorsabb, nem kellett sort állni...stb. Aztán csomagleadás majd mentünk a kapuhoz. Végül csak 30 percet kellett várni a beszállásra. Az út összesen 5 és fél óra volt de nagyon hamar elment. Én aludtam, olvastam és zenét hallgattam. Aztán Kaliforniai idő szerint 2-kor leszállt a gép San Fransiscoban. Ez újabb 3 óra csúszás volt NY-hoz képest. Tehát 9 órával korábban volt ott mint Magyarországon. A reptéren sem volt egyszerű megtalálni a buszt ami bevitt a városba de végül azt is megoldottuk és 1 óra buszozás után bent is voltunk. Onnan még kb fél óra séta és megtaláltuk a hostelünket is.Egy kis pihenés után elindultunk felfedezni a várost. Mivel már este volt úgy döntöttünk Cilivel kimegyünk a partra.A többiek elmentek enni valahova(nekünk még volt a táborból mentett).Azt képzeljétek el hogy az a környék ahol laktunk az délamerikai és mexikói bevándorlók környéke volt.Egy angol szót nem lehetett hallani vagy látni. Minden spanyolul volt.De úgy is nézett ki mintha Mexikóban lennénk.Elmetróztunk a partra és amikor feljöttünk egy teljesen más világ tárult a szemünk elé. Ott voltunk az üzleti negyedben. Felhőkarcolók mindenfelé.A parton végig pálmafák, kikötők, hajók - na meg persze a víz.....az óceán. Első pillantásra beleszerettem a városba. Minden ott volt a helyén.Végigsétáltunk a parton, tele volt éttermekkel, kis boltokkal. Megfogadtam hogy ide még visszajövök egyszer amikor pénzem is lesz és beülök egy ilyen étterem teraszára pár méterre a víztől - és halat eszek:D

A parti úton ott húztak el mellettünk a cabriók meg limuzinok. Volt is egy limó ami ott állt az út mellett és a sofőr épp kint állt mellette. Odamentünk hozzá és mondtuk neki hogy mi még sose ültünk limóba és hogy megnézhetjük-e belülről. Nagyon jó fej volt a tag mondta hogy persze, le is fényképezett minket. Hát ezt is kipipálhatom a listámról - ültem limuzinba:D

Persze még egyszer menni is kell vele. 1-2 óra séta után visszamentünk a kis szállásunkra és nem is kellett sok hogy elaludjak. A kaját egyébként úgy oldottuk meg az egész utazás során hogy mindig vettünk egy csomag kenyeret meg sonkát vagy sajtot hozzá. Reggelire tejet(ha volt a szálláson hűtő) aztán megcsináltuk a "szendvicseket" nap közbenre. Majd ha úgy alakult akkor este meg kerestünk valami olcsó helyet ahol tudtunk meleget enni.
2. napunk San Fransiscoban folyamatos járkálással telt. Nagyon meleg volt végig tűzött a nap.Le is égett az arcom:D Cilivel mentünk ketten. Először kimentünk a Golden Gate hídhoz. Hát nem okozott csalódást.Gyönyörű volt - és szerencsénk is volt mert nem volt köd. El is sétáltunk majdnem a közepéig. Láttunk fókát is alattunk úszkálni.

Aztán a híd melletti sziklás részen sétáltunk. Ott olyan volt az óceánpart mint a filmekben. Hatalmas sziklák meg homok - és senki sem volt lent mivel nem lehetett megközelíteni a sziklák miatt. Ott üldögéltünk is kicsit mert hihetetlen látvány volt. Van egy úgynevezett Ocean Beach nevű rész SF-ban ami egy hosszú homokos part. Nagy naivan reggel bepakoltuk a fürdőruhát hogy majd úszunk az óceánban. El is mentünk ahhoz a részhez. Olyan hatalmas hullámok voltak hogy szörföztek is ott. Viszont senki más nem volt a vízben. Mi is csak bokáig sétáltunk bele anniyra hideg volt. Pedig egész nap tűzött a nap. Mindegy azért jó volt ott ülni és nézni a vizet. Nekem ez a látvány is megérte.

Aztán még napközbe sétálgattunk a városban: Golden Gate parkban, hippi negyedben, melegek negyedében...stb:D
Ezen a képen egy átlagosnak mondható házikó. Tele volt ilyenekkel a város:)

És így nézett kis egy utca..egyforma házacskák és a háttérben az üzleti negyed.

Estére teljesen lehűlt a levegő úgyhogy nem is voltunk kint a parton.Kerestünk egy mexikói kajázót a környékünkön és ettem egy kis tacot:D 3. nap délelőttre és kora délutánra az Alcatraz volt betervezve. Le volt foglalva a jegyünk. Odamentünk a kikötőbe, és egy nagy hajó átvitt minket a börtönszigetre.

Félelmetes volt az a hely.Teljesen közel a városhoz mégis teljesen elzárva a külvilágtól. A legérdekesebb része a cellhouse volt. Mindenki kapott fejhallgatót - ingyen audio tour volt. Egy megtervezett útvonalon kellett menni és egy volt börtönőr navigált minket a lejátszón. De mellette volt rabok is beszéltek, meséltek. Nagyon érdekes volt.

A végére teljesen el tudtam képzelni milyen volt az élet ott. Megmutata a szökési kisérletek helyszinét és elmesélte hogy mi hogy volt. Meg mesélte az egyik volt rab hogy amikor a szél SF felől fújt szilveszter este akkor a cellában ülve lehetett hallani az emberek nevetését. Nem lehetett kellemes. Nagyon nagy élmény volt a túra.
Ez a kilátás volt a szigetről

Tényleg szinte kötelező program annak aki arra jár:) Délután megint sétálgattunk a városban.

Utaztunk a Cable Car-ral ami a hires villamosa a városnak. Ott kapaszkodtam az oldalán:)

Így visszagondolva nagy hatást gyakorolt rám ez a város. Én még soha életemben nem láttam enniyre sokszinű helyet pedig elég sokhelyen jártam már.Mindegy egyes negyede más és más.

Ahogy Scott McKenzie is énekelte

"For those who come to San Francisco
Summertime will be a love-in there
In the streets of San Francisco
Gentle people with flowers in their hair"

Akinek van lehetősége annak el kell ide jönnie. Sajnálom hogy csak 2 napunk volt rá. Itt egy hetet is el lehetne tölteni. Meg egy életet is akár:)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.