HTML

All summer long

2010 nyár: ismét munka egy gyerektáborban az Egyesült Államokban.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

  • mamsi: Sziasztok Királynök szuper!! Kivánok sok szép kirándulást egy felejthetetlen nyarat és nekünk sok... (2010.07.27. 04:29) Love, peace, WOODSTOCK
  • bsteve: Sok-sok vidámságot az úthoz, s ha már írtad, hogy a foci vb a legizgalmasabb, akkor mutatok valam... (2010.07.08. 10:43) Let's Go Holland!!
  • mamsi: Szia Petrám! nagyopn jók a bejegyzéseid mindig lesem. Most Hévizen szereztél vele örömet. A képe... (2010.07.01. 18:14) Az utolsó gyerekmentes napok
  • mamsi: Nagyon örülök a képeknek már van ismerősöm rajta.! No erre az első 10 napra panasz nem lehet. (2010.06.24. 05:04) Day off és képek
  • mamsi: Pörinél vagyok és együtt lestük a tengerentuli " hireket " Jó strandolást amig van jó időtök. Fut... (2010.06.20. 09:37) Valami nagyon jónak a kezdete

Linkblog

2009.09.15. 18:38 kepetra

Augusztus 26 - 27: New York

Tegnap szerencsésen megérkeztem haza, Magyarországra, úgyhogy elkezdem feltöltögetni az utazónaplómat.

 

Augusztus 26 -27
Elérkezett az utolsó nap is a táborban.Már előtte lévő este mindent összepakoltunk, de azért még volt dolog reggel is. Megreggeliztünk utoljára, majd be vonultunk a konyhába és mindent ami ehető volt elpakoltunk.Kenyeret, sajtot, müzlit, tejet, cookie-t, browniet...stb. Minek költsünk kajára NY-ban ha innen ingyen is vihetünk. Aztán összepakoltuk a szobát végleg, kitakaritottuk. Volt egy utolsó ellenőrzés majd 12-kor indult a busz. Elméletileg persze. De mivel mindenki az utolsó pillanatban ment az Admin-ba kicsekkolni ezért egy kicsit elhúzódott. Végül bepakolás a buszba és búcsúzkodás a busz előtt. Persze csak azoktól akik a táborban maradtak.Aztán nehéz szívvel elindultunk Chipinawból. Szomorú voltam hiszen 2 hónapig itt laktam. Tele van ez a hely szép és kevésbé szép emlékekkel. De később persze már csak a szépekre fogok emlékezni. A buszon NY-ba volt időm gondolkodni. Átgondolni mit is adott nekem ez a nyár (persze még nincs vége) és hogy milyen új célokkal állok neki a szeptembernek. De erről most nem írnék. Ezt majd a legvégén. Szóval délután 3 fele odaértünk a városba. Leszálltuznk a buszról és tényleg eljött a búcsúzás ideje. Nagy ölelések és igéretek hogy mikor találkozunk. Persze mindenki tudta hogy a társaság nagy részével már soha többet nem találkozik az életben. Akkor sem ha még visszajön jövőre is.. Aztán mindenki szétszéledt a maga útjára és ezzel véget ért a tábor - megkezdődött az utazás. Mi célba vettük a hostelt rögtön. Becsekkoltunk, lepakoltuk a cuccokat aztán az első dolog a bőröndvásárlás volt a listán. Mivel idefele is épp hogy 23 kiló alatt voltam ezért gondoltam lehetetlen lesz hazafelé súlyhatár alatt maradnom, úgyhogy arra az elhatározásra jutottam hogy veszek egy kisebb bőröndöt itt és akkor azzal megyek Kaliforniába. A nagyot meg Vali néninél hagyom. Persze nem akartam én nagyon drága bőröndöt venni ezért első utunk a Chinatown-ba vezetett. Hatalmas kínai negyed - mint egy nagy piac a város közepén. Ott sétálgattunk úgy akarták ránktukmálni a dolgokat. Aki volt már ilyen helyen az ismeri:D Nézegettük a bőröndöket, végül egy elég jót találtunk. Cilivel mindketten akartunk venni, 2 ugyanolyat ki is néztünk. Mondta is a nő hogy 35-35 dollár. El kell mondanokm hogy én még életemben nem alkudtam. Mindig apáékkal vásároltam és ők ezt megtették helyettem. Viszont nemegyszer láttam hogy megy ez. Gondoltam megpróbálom. Persze nem voltam elég határozott meg pofátlan - egyszerűen képtelen vagyok....de végül is elég jól jártunk mert elvittük 50-ért a kettőt. Még sétálgattunk este a környéken majd vissz a hostelbe. Ez a kép aznap este készült a Washington square-en:

Másnap Mary-vel és Cilivel vágtunk neki a városnak. Downtown volt tervbe. Elmetróztunk a Ground Zero-hoz ami a World Trade Center-nek a helye. Most ott nagy építhezések folytak. Egy új Wolrd Trade Center-t építenek fel. Egy tornyot de az magasabb lesz  - úgy hallottam. Igazából sokat nem láttunk az egészből, azt hittem valami nagyobb jele lesz annak mi történt ott 8 éve. Ezen a képen a helye látható - itt álltak az ikertornyok:

De volt egy kis templom egy kis régi temetővel közvetlenül mellete. Nah az a hely tele volt megemlékezésekkel. Táblák amik fényképekkel meg üzenetekkel voltak kirakva. A szeptember 11-ei áldozatok és az odaveszett tűzoltók fényképei és üzenetek a családoktól. Nagyon szép volt és egyben szomorú.

Aztán tovább indultunk a City Hall parkba ahol maga a City Hall is volt (városháza). A park nagyon szép volt de az épülteből sokat nem láttunk mert el volt keritve és egy csomó fa eltakarta. NYPD kis kocsija az épület előtt:

Aztán onnan elsétáltunk a Trinity templomba majd ott volt közvetlenül mellette a Wall street. Végig sétáltunk rajta persze, de én nem így képzeltem el. Egy nem túl széles utca tele turistával.

Persze ott volt a Federal Hall a George Washington szoborral meg a Bank of New York de valahogy olyan érzésem volt mintha az egész csak ilyen turista célból lenne fenttartva. Mindegy azért bementünk a Federal Hall-ba ahol G.Washington letette az elnöki esküjét.

Aztán tovább sétáltunk és lefényképezkedtünk a Wall street bikájával.

Felszálltunk a metróra és elmentünk a Brooklyn hídhoz. A közepéig felsétáltunk, nekem nagyon tetsztett az egész főleg a szerkezete.

Következő megállónk a Grand Central Station volt. Ez a pályaudvar a Madagaszkár című meséből lehet ismerős. Ott volt az óra is meg hatalmas csarnok....az nagyon tetszett.

Aztán onnan már mentünk vissza a hostelbe mert 5-6-ra beszéltem meg a Vali nénivel hogy visszük a cuccokat aztán utána ott vacsorázok nála:) El is indultunk Cilivel de persze rossz metróra szálltunk fel (többszöri átszállással kellett volna menni) és valahol a világ végén kötöttünk ki. Feljöttünk a metróból és a Harlem közepén voltunk. Rajtunk kívül kb egy fehér ember ha volt az utcán. Nagyon kellemes volt. De aztán egy férfi eligazitott minket hogy merre mennyünk meg a rendőrök is kedvesek voltak. Látták hogy nem pont ide tartozunk. Hát legalább ezt is elmondhatom hogy ott is voltam. Persze azért kicsit félelmetes környék volt. Még jó hogy nappal volt. Itt egy kép a metró kocsiról:

Aztán végül csak odakeveredtünk a Vali nénihez. Én ott is maradtam vacsira majd beszélgettünk sokat. Olyan este kilenckor felszálltam egy buszra (azzal menniyvel egyszerűbb volt:D) és visszamentem a szállásra. Hát ez volt az első 2 nap NY-ban. Persze még nem vettem semmit, még lesz ott 4 napom. Meg még elég sok minden van amit nem láttam. De az majd szeptemberben.
 

Petra

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://kepetra.blog.hu/api/trackback/id/tr751384525

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása